dinsdag 22 maart 2011

De verboden foto & stoel

Mensen vragen mij wel eens waarom ik steeds roep dat de mainstreammedia ( MSM ) niet de waarheid vertelt en hoe ik daarbij kom. Eerder gaf ik voorbeelden hoe nieuws verdraaid wordt en deze keer een mooi voorbeeld uit de pen van Arnold Karskens, een onderzoeksjournalist en oorlogsverslaggever. De man weet waarover hij praat, ziet beide kanten van het verhaal en is van onschatbare waarde om eerlijke opinie te kweken. Hoe eerlijk die opinie uiteindelijk is wordt aan de hand van zijn eigen artikel duidelijk.


Mijn derde parlementaire hoorzitting over Afghanistan kende geen warm welkom. Vooropgesteld. Het blijft een eer: als genodigde je Afghanistan-ervaringen delen met de vaste Kamercommissies voor Buitenlandse Zaken, Defensie en Veiligheid en Justitie. De overlast, drie uur rijden vanuit mijn woonplaats Brussel, neem ik op de koop toe. Je bent gewenst, althans, dat denk ik. De toegang tot de burcht, die het Nederlandse parlement tegenwoordig is, vormt het eerste obstakel. 'U staat als journalist op de lijst! Waar is uw perskaart?' vraagt de portier. Mijn tegenwerping dat ik gast ben, maakt geen indruk. Geen perskaart, geen toegang. Drie telefoontjes later mag ik dan toch naar binnen en ga zitten op de zwarte klapstoeltjes van de Thorbeckezaal. Net op tijd om van de Afghaanse minister van Binnenlandse Zaken Bismillah Mohammadi te horen dat hij een nieuwe uitzending, waarover de volksvertegenwoordiging deze week een beslissing neemt, 'levensbelangrijk' vindt.
Lees verder: Arnold Karskens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten